Автоматизація управління ІТ-послугами: для чого і як організувати?

ITSM automation

ITSM-система спростить роботу компанії на різних рівнях. Давайте ж розглянемо, що це таке, що саме можна автоматизувати і з чого почати зміни.

Що таке ITSM?

Одна з основних цілей будь-якого бізнесу – це отримувати дохід від послуг або продуктів, які вони надають. Але щоб прибуток збільшився, наявність одної якості недостатньо. Тут також варто враховувати витрачений час на рутинні завдання і проблеми без автоматизації.

ITSM – це особливий підхід з управління ІТ-послугами, які допомагає побудувати складні ІТ-процеси і автоматизувати їх. Таким чином система допомагає:

  • підвищити ефективність роботи персоналу;
  • знизити вплив людського фактору;
  • звільнити робочий час співробітників для більш важливих завдань.

Що можна автоматизувати завдяки ITSM?

Автоматизація ІТ-послуг починається з самих рутинних ІТ-задач, зокрема ті, які виконуються співробітниками щодня. Також ITSM автоматизує завдання, які виконуються в кілька стадій. Приклади автоматизованих процесів для управління:

  • заявками від їх подачі та до контролю виконання;
  • аналізом проблем ІТ-процесів;
  • конфігураціями апаратного та програмного забезпечення;
  • певними змінами в ІТ-середовищі;
  • наданими послугами й їх якістю.

Компанія TechExpert пропонує автоматизувати ІТ-процеси на базі GLPI. GLPI – це програмне забезпечення з відкритим вихідним кодом, яке вважається одним з кращих ПЗ для автоматизації процесів і побудови ITSM-систем і з безліччю розширеннями, які корисні для сучасних організацій.

Серед готових комплексних рішень з управління ITSM-процесами пропонуємо розглянути рішення SMExpert, яке допомагає автоматизувати та спростити роботу з Service Desk.

Які ще є додаткові розширення ITSM-системи?

Для систем, розроблених на базі ПЗ GLPI, існує безліч додаткових плагінів і рішень, які вирішують ті чи інші завдання. Серед них:

  • створення дашборда;
  • створення схеми мережевої інфраструктури компанії;
  • перенесення даних в різних зручних форматах;
  • додавання тегів до ваших заявок і їх фільтрування;
  • можливість створення персоналізованих форм і інтерфейсів в ITSM-системі;
  • створення й експортування в форматі PDF QR- і бар-коди.

Компанія TechExpert також внесла свою працю та створила модулі на базі продукту GLPI. Серед них:

  • ITRM (IT Risk Manager) – система автоматизації управління ризиками інформаційної безпеки;
  • Asterisk Connector – конектор, який об’єднує роботу GLPI та системи IP-телефонії Asterisk для швидкої реєстрації заявок телефоном;
  • Плагін “Процеси” – модуль для розширення можливостей по налаштуванню розгалужених і паралельних процесів.
Дізнайтеся більш детально про ці та інші розроблені плагіни GLPI від TechExpert.

Чим повинна відрізнятися якісна ITSM-система?

Використання професійної ITSM-системи завжди означає, що вона:

  • Гнучка
    Система повинна легко адаптуватися під реалії компанії незалежно від її розмірів і планів;
  • Багатофункціональна
    Компанія – це складний організм, якому необхідна автоматизація послуг на різних рівнях. Якщо ж автоматизується лише пару процесів, це не допоможе уникнути людського фактору.
  • Проста в застосуванні
    Чим простіше співробітникам працювати з ITSM-системою, тим менше ймовірність, що доведеться виділяти бюджет на додаткову підтримку.

Головні етапи впровадження ITSM-системи

  1. Проводиться аудит ІТ-процесів. Після детального аналізу ми надаємо опис стану процесів і рекомендації з їх покращення. Далі формується техзавдання і проводяться необхідні оновлення.
  2. Конфігурація ITSM-системи під потреби компанії, вибір найважливіших процесів.
  3. Впровадження, настройка, доопрацювання ITSM-системи та тестова перевірка справності перед фінальним запуском системи.

Ми нагадуємо, що це комплексні етапи, які вимагають активної співпраці обох сторін. Адже навіть після впровадження ITSM-системи, робота фахівців TechExpert не закінчується – за домовленістю ми можемо продовжити нашу співпрацю у вигляді супроводу системи на базі GLPI. Ми будемо стежити за справністю системи і вносити коригування в процеси при необхідності.

Як же швидко окупиться впровадження ITSM-системи в вашу компанію?

Відповідь на це питання досить індивідуальна. Тут важливо враховувати автоматизація процеси, їх кількість, ступінь активної участі співробітників в процесах і сферу діяльності організації.

Ми вважаємо, що для досягнення бажаних цілей варто автоматизувати не тільки ІТ-процеси, але також і бізнес-процеси. Адже на ділі вони тісно взаємопов’язані. І якщо проблема виникає в ІТ-процесі, це може відгукнутися в якомусь з бізнес-процесів. Щоб уникнути подібних ситуацій у TechExpert має набір рішень для автоматизації бізнес-процесів.

Детальніше про переваги та можливості подібного рішення читайте в нашій статті «Автоматизація бізнес-процесів: плюси, проблеми, можливості».

Зв’яжіться з нами, щоб почати свій успішний шлях в автоматизації ІТ-та бізнес-процесів разом з компанією TechExpert.