ITSM-система спростить роботу компанії на різних рівнях. Давайте ж розглянемо, що це таке, що саме можна автоматизувати і з чого почати зміни.
Що таке ITSM?
Одна з основних цілей будь-якого бізнесу – це отримувати дохід від послуг або продуктів, які вони надають. Але щоб прибуток збільшився, наявність одної якості недостатньо. Тут також варто враховувати витрачений час на рутинні завдання і проблеми без автоматизації.
ITSM – це особливий підхід з управління ІТ-послугами, які допомагає побудувати складні ІТ-процеси і автоматизувати їх. Таким чином система допомагає:
- підвищити ефективність роботи персоналу;
- знизити вплив людського фактору;
- звільнити робочий час співробітників для більш важливих завдань.
Що можна автоматизувати завдяки ITSM?
Автоматизація ІТ-послуг починається з самих рутинних ІТ-задач, зокрема ті, які виконуються співробітниками щодня. Також ITSM автоматизує завдання, які виконуються в кілька стадій. Приклади автоматизованих процесів для управління:
- заявками від їх подачі та до контролю виконання;
- аналізом проблем ІТ-процесів;
- конфігураціями апаратного та програмного забезпечення;
- певними змінами в ІТ-середовищі;
- наданими послугами й їх якістю.
Компанія TechExpert пропонує автоматизувати ІТ-процеси на базі GLPI. GLPI – це програмне забезпечення з відкритим вихідним кодом, яке вважається одним з кращих ПЗ для автоматизації процесів і побудови ITSM-систем і з безліччю розширеннями, які корисні для сучасних організацій.
Серед готових комплексних рішень з управління ITSM-процесами пропонуємо розглянути рішення SMExpert, яке допомагає автоматизувати та спростити роботу з Service Desk.
Які ще є додаткові розширення ITSM-системи?
Для систем, розроблених на базі ПЗ GLPI, існує безліч додаткових плагінів і рішень, які вирішують ті чи інші завдання. Серед них:
- створення дашборда;
- створення схеми мережевої інфраструктури компанії;
- перенесення даних в різних зручних форматах;
- додавання тегів до ваших заявок і їх фільтрування;
- можливість створення персоналізованих форм і інтерфейсів в ITSM-системі;
- створення й експортування в форматі PDF QR- і бар-коди.
Компанія TechExpert також внесла свою працю та створила модулі на базі продукту GLPI. Серед них:
- ITRM (IT Risk Manager) – система автоматизації управління ризиками інформаційної безпеки;
- Asterisk Connector – конектор, який об’єднує роботу GLPI та системи IP-телефонії Asterisk для швидкої реєстрації заявок телефоном;
- Плагін “Процеси” – модуль для розширення можливостей по налаштуванню розгалужених і паралельних процесів.
Чим повинна відрізнятися якісна ITSM-система?
Використання професійної ITSM-системи завжди означає, що вона:
- Гнучка
Система повинна легко адаптуватися під реалії компанії незалежно від її розмірів і планів; - Багатофункціональна
Компанія – це складний організм, якому необхідна автоматизація послуг на різних рівнях. Якщо ж автоматизується лише пару процесів, це не допоможе уникнути людського фактору. - Проста в застосуванні
Чим простіше співробітникам працювати з ITSM-системою, тим менше ймовірність, що доведеться виділяти бюджет на додаткову підтримку.
Головні етапи впровадження ITSM-системи
- Проводиться аудит ІТ-процесів. Після детального аналізу ми надаємо опис стану процесів і рекомендації з їх покращення. Далі формується техзавдання і проводяться необхідні оновлення.
- Конфігурація ITSM-системи під потреби компанії, вибір найважливіших процесів.
- Впровадження, настройка, доопрацювання ITSM-системи та тестова перевірка справності перед фінальним запуском системи.
Ми нагадуємо, що це комплексні етапи, які вимагають активної співпраці обох сторін. Адже навіть після впровадження ITSM-системи, робота фахівців TechExpert не закінчується – за домовленістю ми можемо продовжити нашу співпрацю у вигляді супроводу системи на базі GLPI. Ми будемо стежити за справністю системи і вносити коригування в процеси при необхідності.
Як же швидко окупиться впровадження ITSM-системи в вашу компанію?
Відповідь на це питання досить індивідуальна. Тут важливо враховувати автоматизація процеси, їх кількість, ступінь активної участі співробітників в процесах і сферу діяльності організації.
Ми вважаємо, що для досягнення бажаних цілей варто автоматизувати не тільки ІТ-процеси, але також і бізнес-процеси. Адже на ділі вони тісно взаємопов’язані. І якщо проблема виникає в ІТ-процесі, це може відгукнутися в якомусь з бізнес-процесів. Щоб уникнути подібних ситуацій у TechExpert має набір рішень для автоматизації бізнес-процесів.
Детальніше про переваги та можливості подібного рішення читайте в нашій статті «Автоматизація бізнес-процесів: плюси, проблеми, можливості».
Зв’яжіться з нами, щоб почати свій успішний шлях в автоматизації ІТ-та бізнес-процесів разом з компанією TechExpert.