Пандемія 2020 року змусила ІТ-сферу поглянути на світ іншим поглядом. Тепер перед тим, як випустити новий додаток, використовувати новий процес або технологію, компанії задають собі питання: «А як це буде корисно в теперішніх реаліях?». Gartner детально вивчив усі тенденції в сфері ІТ і виділив 9 головних трендів. Серед них:
1 Тренд: Інтернет поведінки або ж IoB
Інтернет поведінки корисний людству для адаптування поведінки під певні зміни. IoB збирає і обробляє «цифровий пил» для цифрової та фізичної реальностей.
Основні джерела: дані комерційних клієнтів, соціальні мережі, місця розташування, дані про громадян, які обробляються державними установами та ін.
Приклад: телеметрія з автомобілів допомагає аналізувати поведінку водіїв за кермом. Ці дані використовуються для оптимізації або вдосконалення автомобілів.
Етичне питання: Інтернет поведінки має різні соціальні та етичні наслідки в залежності від цілей користувача. У майбутньому це питання регулюватимуть закони про конфіденційність, які будуть відрізнятися в різних країнах і регіонах.
2 Тренд: Загальний досвід
Цей тренд корисний тим, що він об’єднує досвіди різних суб’єктів і покращує ту сферу, де ці досвіди перетинаються. Більш того, загальний досвід важко повторити в умовах іншої компанії. У вашій компанії може з’явиться конкурентна перевага в порівнянні з компанією, яка покращує кожен досвід окремо.
Основні джерела: мультидосвід, клієнтський досвід, досвід користувачів, досвід співробітників.
Приклад: Пандемія привела до того, що люди повинні дотримуватися дистанції. Одна телекомунікаційна фірма вирішила поміняти процес обслуговування клієнтів. В результаті, з’явилася система запису через додаток. Коли клієнти підходили до магазину, до них на телефон приходило перше повідомлення для реєстрації та друге повідомлення із зазначенням часу, коли вони зможуть увійти в магазин. Таким чином зберігалася дистанція, і клієнт чітко знав, скільки йому доведеться чекати.
3 Тренд: Обчислення гарантують конфіденційність
За допомогою цього тренда, можна співпрацювати в дослідженнях з різними компаніями, але при цьому не жертвувати конфіденційними даними вашої компанії. Основними джерелами щодо захисту даних стали три технології:
- Перша створює захищене середовище, де дані обробляються або аналізуються;
- Друга допомагає виконувати аналітику і обробку даних децентралізовано;
- Третя допомагає зашифровувати алгоритми і дані перед будь-аналітикою і обробкою.
4 Тренд: Розподілена хмара
Суть розподіленої хмари полягає в тому, щоб розподілити хмарні сервіси по різним об’єктам, але залишити відповідальність за розвиток, використання й управління за провайдером загальнодоступної хмари. Це допомагає зі скороченням витрат, сценаріями з низьким значенням затримки, і дотриманням законів щодо зберігання даних.
5 Тренд: Бізнес у будь-якому місці
Через коронавірус багатьом бізнесам довелося поміняти свою операційну модель. Тепер бізнеси повинні бути доступні в будь-якому місці, а це означає, що цифрова операційна модель повинна бути в пріоритеті. До цього тренду відносяться не тільки мобільні додатки, але також можливість безконтактного взаємодії.
Приклад: Якщо ми говоримо про банківську сферу, то у банку має бути додаток, де клієнт зможе скористатися будь-якою банківською послугою без необхідності йти у відділення. Плюс, у банку повинна бути можливість безконтактного розрахунку, якщо справа стосується фізичного світу.
6 Тренд: Клітинки кібербезпеки
Багато даних зараз існують за межами стандартного периметра безпеки, тому клітинки кібербезпеки допомагають визначити цей периметр безпеки навколо користувача і створити гнучке, масштабувати управління кібербезпекою. Такий підхід вважається більш модульним за рахунок централізації управлінням політик і поділ застосування тих же політик по клітинках.
7 Тренд: Бізнес-конструктор
На сьогоднішній день бізнесам варто швидко приймати рішення, навчитися бути гнучкими та розробити стратегію цифрової трансформації. Іншими словами, якщо компанія не адаптується під умови пандемії або будь-який інший ситуації, то вони перестають існувати.
Щоб компанія швидше реагувала та не зависала на виснажливих процесах, одним з рішень може стати демократизація й автономія різних частин компанії.
8 Тренд: інженерія штучного інтелекту
Багато компаній, коли працюють над проектами штучного інтелекту, стикаються з проблемами управління, масштабування та зручності експлуатації. Але якщо компанії візьмуть до уваги надійні стратегії для розробки штучного інтелекту, їм вдасться поліпшити продуктивність, надійність і масштабованість штучного інтелекту. Інженерія штучного інтелекту об’єднує різні технології і методології (на кшталт DevOps) та створює універсальний проект, а не багато ізольованих.
9 Тренд: Гіперавтоматизація
Гіперавтоматизація необхідна, якщо компанія розуміє, що їх бізнес-процеси застаріли. У результаті, застарілість створює проблеми, які будуть дорого коштувати для компанії. Тоді компанія береться за принцип: «Якщо щось можна автоматизувати, то краще це зробити».
Багато компаній назбирали різні технології, що не оптимізовані та не пов’язані між собою. У результаті, вони не підходять для швидкого й ефективного цифрового світу та залишаються позаду.
Висновок
Як бачите, більшість з цих трендів так чи інакше стосуються теми пандемії. Більш того, ці тренди намагаються вирішити проблему дистанції, захисту корпоративних даних і поліпшення внутрішніх процесів, щоб компанія могла конкурувати в цифровому і фізичних світах.