Що таке аудит ІТ-інфраструктури і чому цього не треба боятися, а надто – вам це потрібно

В сучасному світі стабільна робота та захищеність ІТ-сервісів – вкрай важливі умови для успішного ведення бізнесу. Саме тому ІТ-інфраструктура вашої компанії має бути побудована таким чином, щоб відповідати сучасним технологіям, вимогам і стандартам.

Оскільки технології розвиваються надзвичайно швидко, то в процесі росту і розвитку вашої компанії виникають потреби впровадити нові технології, вдосконалювати існуючі ІТ-сервіси, а головне оптимізувати свої витрати та ресурси для збільшення прибутку. Керівнику підприємства важливо чітко розуміти напрямки розвитку та вдосконалення ІТ-сервісів, адже інвестиції, які ви вкладаєте у свій ІТ-відділ сьогодні, можуть бути використані нераціонально і вже завтра їх може бути недостатньо для задоволення потреб та вимог вашої компанії.

Саме тому важливо періодично робити ІТ-аудит, особливо для великих складних інфраструктур. Нумо розбиратися.

Що таке аудит ІТ-інфраструктури?

Аудит ІТ-Інфраструктури – це комплекс робіт з обстеження та аналізу основних компонентів IT-інфраструктури компанії на відповідність сучасним технологіям, потребам вашого бізнесу для визначення можливостей подальшої оптимізації й модернізації.

З точки зору ІТ-відділу незалежна зовнішня оцінка стану ІТ-сервісів – це можливість оптимізувати обчислювальні ресурси, підвищити рівень надійності й безпеки та отримати актуальну технічну документацію та інструкції.

Для Бізнесу ІТ-аудит – це інструмент, який допомагає у розробці стратегії та ухваленні рішення про напрямки вдосконалення IT-інфраструктури для оптимізації витрат на роботу IT-сервісів в компанії.

Іншими словами аудит – це комплексний розумний підхід до організації, модернізації, оптимізації ІТ-інфраструктури, який дозволяє зекономити гроші, час та нерви компанії та її керівників. Адже не треба робити зайвих рухів і витрат по впровадженню чи використанню систем, які тягнуть за собою інші сервіси – скупий, як відомо, платить двічі. А ще аудит – це чудова можливість отримати надійного партнера для подальшої плідної співпраці.

Яка мета ІТ-аудиту?

Метою проведення обстеження та аналізу ІТ-сервісів компанії є отримання об’єктивної інформації про поточний стан ІТ-інфраструктури, отримання рекомендацій по підвищенню продуктивності роботи ІТ-сервісів і виправленню критичних точок в ІТ-інфраструктурі, формування програми подальшої оптимізації ІТ-сервісів відповідно до вимог бізнесу і сучасних технологій.

Коли треба проводити ІТ-аудит?

Є багато випадків, коли ІТ-аудит допоможе вашому бізнесу чи підприємству. Аудит потрібен, якщо:

  • ІТ-інфраструктура компанії застаріла (декілька років не оновлювалося ПЗ та обладнання), останній аудит проводився більш як три роки тому, або не робився взагалі;
  • Ваша організація швидко росте і розвивається, наймає нових співробітників, відкриває новий філіал, або навпаки штат скорочується і необхідно зменшити витрати на ІТ;
  • В компанії з’являються нові сервіси, системи, впроваджуються нові технології;
  • Вас не влаштовує продуктивність існуючих інформаційних систем (виникають часті помилки, збої в роботі), ви отримуєте постійні скарги від користувачів;
  • Ви користуєтеся послугами технічної підтримки аутсорсингової компанії, або не задоволені роботою свого ІТ-підрозділу.

У всіх цих випадках необхідно розуміти актуальний стан інфраструктури, щоб оцінити відповідність ІТ-сервісів вимогам бізнесу та виявити напрямки подальшого розвитку ІТ-інфраструктури компанії.

Що відбувається під час аудиту ІТ-інфраструктури?

Обстеження основних IT-сервісів, як правило, проводиться в 3 етапи.

Перший етап підготовчий: це організаційна зустріч, або дзвінок, знайомство з командою проекту, визначення меж аудиту, умов та строків проведення робіт, підписання договору на послуги та NDA, отримання наявної технічної документації та тимчасового віддаленого доступу до сервісів і обладнання.

Далі триває збір інформації про роботу окремих систем і сервісів та ІТ-інфраструктуру в цілому, на даному етапі іноді потрібне сприяння та участь замовника. Після цього наші інженери проводять аналіз отриманих даних: виявлення вразливостей (критичних точок) в системі, визначення областей та можливостей їх оптимізації.

І завершальний етап – це підготовка документації, а саме звіту про результати проведення аудиту, який включає опис поточного стану обстежених ІТ-сервісів та систем (може супроводжуватися додатково паспортом системи), рекомендації кваліфікованих інженерів по виправленню недоліків та вузьких місць в інфраструктурі, варіанти подальшої модернізації та оптимізації. Додатково може бути розроблено детальну програму проектів з орієнтовними термінами та бюджетами.

Обстеження основних IT-сервісів, як правило, проводиться в 3 етапи.

Перший етап підготовчий: це організаційна зустріч, або дзвінок, знайомство з командою проекту, визначення меж аудиту, умов та строків проведення робіт, підписання договору на послуги та NDA, отримання наявної технічної документації та тимчасового віддаленого доступу до сервісів і обладнання.

Далі триває збір інформації про роботу окремих систем і сервісів та ІТ-інфраструктуру в цілому, на даному етапі іноді потрібне сприяння та участь замовника. Після цього наші інженери проводять аналіз отриманих даних: виявлення вразливостей (критичних точок) в системі, визначення областей та можливостей їх оптимізації.

І завершальний етап – це підготовка документації, а саме звіту про результати проведення аудиту, який включає опис поточного стану обстежених ІТ-сервісів та систем (може супроводжуватися додатково паспортом системи), рекомендації кваліфікованих інженерів по виправленню недоліків та вузьких місць в інфраструктурі, варіанти подальшої модернізації та оптимізації. Додатково може бути розроблено детальну програму проектів з орієнтовними термінами та бюджетами.

Які типи ІТ-аудитів бувають?

Аудит може бути комплексний, або можна провести обстеження окремих сервісів та систем:

  • Мережева інфраструктура та бездротова мережа – загальні відомості про мережу, схема організації офісної мережі, опис апаратної частини, налаштованих політик та правил на обладнанні;
  • Серверна інфраструктура та система віртуалізації – зрілість, продуктивність обладнання та віртуальних серверів, робота СЗД, строк роботи обладнання, наявність підтримки вендорами;
  • Служба каталогів AD – аналіз групових політик, контролерів доменів, структурної організації Active Directory;
  • Корпоративна поштова система – налаштування правил відправки пошти, захист від спаму, налаштування фільтрації, робота DNS тощо;
  • Телефонія – аналіз апаратної та програмної складової, як налаштована маршрутизація внутрішніх та зовнішніх дзвінків, конфігурації облікових записів.
  • Система моніторингу – налаштування системи, які метрики знімаються, чи є оповіщення співробітників.
  • Система резервного копіювання та відновлення – забезпечення відмовостійкості, створення резервних копій та відновлення;
  • СКС та розміщення обладнання – як влаштована структура кабельних систем, чи є контроль доступу, відеоспостереження, як все взаємодіє, в яких умовах зберігається обладнання, упорядкування в серверній шафі (кабель-менеджмент);
  • Робочі станції та периферія – продуктивність користувацького обладнання, встановлене ПЗ, наявність останніх оновлень системи тощо;
  • SAM-аудит – комплексні послуги з управління програмними активами (SAM) від аудиту програмного забезпечення до організації безпеки ПЗ та оптимізації використовуваних ресурсів, та наявність ліцензій;
  • Бізнес процеси – аналіз основних показників продуктивності діяльності компанії, принципів роботи та взаємодії;
  • ІТ-безпека – оцінка безпеки комп’ютерних систем або мереж засобами моделювання атаки зловмисника (тест на проникнення).

В першу чергу ми пропонуємо провести обстеження основних корпоративних систем і сервісів: мережева інфраструктура, серверна інфраструктура та система віртуалізації, служба каталогів AD, корпоративна пошта, IP-телефонія, бездротова мережа, системи резервного копіювання та моніторингу. Це дасть вам уявлення про рівень роботи вашої ІТ-інфраструктури.

Що ви отримаєте в результаті?

В результаті аудиту ви отримаєте незалежну експертну оцінку поточного стану Вашої ІТ-інфраструктури, яка може включати наступне:

  • Детальну інформацію про поточні конфігурації, структуру, логічну схему функціонування основних сервісів;
  • Дані про програмно-апаратне забезпечення (зрілість та рівень безпеки встановленого обладнання);
  • Статистику щодо продуктивності та пікових навантажень в роботі інфраструктури;
  • Список служб і процесів, які можна або потрібно перенести в хмарне середовище;
  • Оцінку можливостей та напрямків оптимізації існуючої ІТ-інфраструктури;
  • Звіт з описанням поточного стану ІТ-інфраструктури та рекомендаціями щодо підвищення продуктивності роботи ІТ-сервісів і виправлення критичних точок (капітальні та оперативні витрати);
  • Паспорт інфраструктури (за необхідністю);
  • Програму оптимізації існуючої ІТ-інфраструктури з орієнтовними бюджетами та строками (за необхідністю).

Переваги аудиту інфраструктури для ваших ІТ-систем

Які довгострокові операційні переваги ви отримаєте перевіряючи вашу ІТ-інфраструктуру:

  • Підвищення безпеки даних. ІТ-аудит допоможе звернути увагу на потенційні проблемні місця в інфраструктурі, а отже ви зможете створити відповідні стратегії для підвищення безпеки ваших даних.
  • Зменшення витрат на ІТ. Дозволяє приймати обґрунтовані рішення, правильно плануючи витрати на ІТ.
  • Узгодження ІТ та бізнес цілей. Це корисно, якщо у вас є плани на розширення, зростання та розвиток в найближчому майбутньому.
  • Обєктивна оцінка. Проведення ІТ-аудиту дозволить вам реально оцінити вашу систему. Ви будете розуміти чи були ваші попередні інвестиції та ІТ-стратегії ефективними, на що звернути увагу в майбутньому.

Отримайте професійну ІТ-допомогу вже сьогодні

Компанія Techexpert пропонує послуги з обстеження та аналізу ІТ-інфраструктур (ІТ-аудит) для компаній різного масштабу. Оцінюємо поточний стан та вказуємо на проблемні місця (звіт), надаємо рекомендації по оптимізації, готуємо технічну документацію (паспорт системи), пропонуємо варіанти модернізації, розробляємо програму розвитку з орієнтовними строками та бюджетами. А також пропонуємо подальшу співпрацю (поставка ПЗ та обладнання, послуги з налаштування інформаційних систем, подальша технічна підтримка, консультування технічних спеціалістів та навчання).

Переконайтеся в професійності нашої команди та якості послуг ознайомившись з відгуками наших клієнтів:

Стабільна робота ІТ сервісів – це один із ключових факторів для успішної роботи бізнесу. Тож не зволікайте і зробіть цей крок прямо зараз.