В сучасному світі стабільна робота та захищеність ІТ-сервісів – вкрай важливі умови для успішного ведення бізнесу. Саме тому ІТ-інфраструктура вашої компанії має бути побудована таким чином, щоб відповідати сучасним технологіям, вимогам і стандартам.
Оскільки технології розвиваються надзвичайно швидко, то в процесі росту і розвитку вашої компанії виникають потреби впровадити нові технології, вдосконалювати існуючі ІТ-сервіси, а головне оптимізувати свої витрати та ресурси для збільшення прибутку. Керівнику підприємства важливо чітко розуміти напрямки розвитку та вдосконалення ІТ-сервісів, адже інвестиції, які ви вкладаєте у свій ІТ-відділ сьогодні, можуть бути використані нераціонально і вже завтра їх може бути недостатньо для задоволення потреб та вимог вашої компанії.
Саме тому важливо періодично робити ІТ-аудит, особливо для великих складних інфраструктур. Нумо розбиратися.
Що таке аудит ІТ-інфраструктури?
Аудит ІТ-Інфраструктури – це комплекс робіт з обстеження та аналізу основних компонентів IT-інфраструктури компанії на відповідність сучасним технологіям, потребам вашого бізнесу для визначення можливостей подальшої оптимізації й модернізації.
З точки зору ІТ-відділу незалежна зовнішня оцінка стану ІТ-сервісів – це можливість оптимізувати обчислювальні ресурси, підвищити рівень надійності й безпеки та отримати актуальну технічну документацію та інструкції.
Для Бізнесу ІТ-аудит – це інструмент, який допомагає у розробці стратегії та ухваленні рішення про напрямки вдосконалення IT-інфраструктури для оптимізації витрат на роботу IT-сервісів в компанії.
Іншими словами аудит – це комплексний розумний підхід до організації, модернізації, оптимізації ІТ-інфраструктури, який дозволяє зекономити гроші, час та нерви компанії та її керівників. Адже не треба робити зайвих рухів і витрат по впровадженню чи використанню систем, які тягнуть за собою інші сервіси – скупий, як відомо, платить двічі. А ще аудит – це чудова можливість отримати надійного партнера для подальшої плідної співпраці.
Яка мета ІТ-аудиту?
Метою проведення обстеження та аналізу ІТ-сервісів компанії є отримання об’єктивної інформації про поточний стан ІТ-інфраструктури, отримання рекомендацій по підвищенню продуктивності роботи ІТ-сервісів і виправленню критичних точок в ІТ-інфраструктурі, формування програми подальшої оптимізації ІТ-сервісів відповідно до вимог бізнесу і сучасних технологій.
Коли треба проводити ІТ-аудит?
Є багато випадків, коли ІТ-аудит допоможе вашому бізнесу чи підприємству. Аудит потрібен, якщо:
- ІТ-інфраструктура компанії застаріла (декілька років не оновлювалося ПЗ та обладнання), останній аудит проводився більш як три роки тому, або не робився взагалі;
- Ваша організація швидко росте і розвивається, наймає нових співробітників, відкриває новий філіал, або навпаки штат скорочується і необхідно зменшити витрати на ІТ;
- В компанії з’являються нові сервіси, системи, впроваджуються нові технології;
- Вас не влаштовує продуктивність існуючих інформаційних систем (виникають часті помилки, збої в роботі), ви отримуєте постійні скарги від користувачів;
- Ви користуєтеся послугами технічної підтримки аутсорсингової компанії, або не задоволені роботою свого ІТ-підрозділу.
У всіх цих випадках необхідно розуміти актуальний стан інфраструктури, щоб оцінити відповідність ІТ-сервісів вимогам бізнесу та виявити напрямки подальшого розвитку ІТ-інфраструктури компанії.
Що відбувається під час аудиту ІТ-інфраструктури?
Обстеження основних IT-сервісів, як правило, проводиться в 3 етапи.
Перший етап підготовчий: це організаційна зустріч, або дзвінок, знайомство з командою проекту, визначення меж аудиту, умов та строків проведення робіт, підписання договору на послуги та NDA, отримання наявної технічної документації та тимчасового віддаленого доступу до сервісів і обладнання.
Далі триває збір інформації про роботу окремих систем і сервісів та ІТ-інфраструктуру в цілому, на даному етапі іноді потрібне сприяння та участь замовника. Після цього наші інженери проводять аналіз отриманих даних: виявлення вразливостей (критичних точок) в системі, визначення областей та можливостей їх оптимізації.
І завершальний етап – це підготовка документації, а саме звіту про результати проведення аудиту, який включає опис поточного стану обстежених ІТ-сервісів та систем (може супроводжуватися додатково паспортом системи), рекомендації кваліфікованих інженерів по виправленню недоліків та вузьких місць в інфраструктурі, варіанти подальшої модернізації та оптимізації. Додатково може бути розроблено детальну програму проектів з орієнтовними термінами та бюджетами.
Обстеження основних IT-сервісів, як правило, проводиться в 3 етапи.
Перший етап підготовчий: це організаційна зустріч, або дзвінок, знайомство з командою проекту, визначення меж аудиту, умов та строків проведення робіт, підписання договору на послуги та NDA, отримання наявної технічної документації та тимчасового віддаленого доступу до сервісів і обладнання.
Далі триває збір інформації про роботу окремих систем і сервісів та ІТ-інфраструктуру в цілому, на даному етапі іноді потрібне сприяння та участь замовника. Після цього наші інженери проводять аналіз отриманих даних: виявлення вразливостей (критичних точок) в системі, визначення областей та можливостей їх оптимізації.
І завершальний етап – це підготовка документації, а саме звіту про результати проведення аудиту, який включає опис поточного стану обстежених ІТ-сервісів та систем (може супроводжуватися додатково паспортом системи), рекомендації кваліфікованих інженерів по виправленню недоліків та вузьких місць в інфраструктурі, варіанти подальшої модернізації та оптимізації. Додатково може бути розроблено детальну програму проектів з орієнтовними термінами та бюджетами.
Які типи ІТ-аудитів бувають?
Аудит може бути комплексний, або можна провести обстеження окремих сервісів та систем:
- Мережева інфраструктура та бездротова мережа – загальні відомості про мережу, схема організації офісної мережі, опис апаратної частини, налаштованих політик та правил на обладнанні;
- Серверна інфраструктура та система віртуалізації – зрілість, продуктивність обладнання та віртуальних серверів, робота СЗД, строк роботи обладнання, наявність підтримки вендорами;
- Служба каталогів AD – аналіз групових політик, контролерів доменів, структурної організації Active Directory;
- Корпоративна поштова система – налаштування правил відправки пошти, захист від спаму, налаштування фільтрації, робота DNS тощо;
- Телефонія – аналіз апаратної та програмної складової, як налаштована маршрутизація внутрішніх та зовнішніх дзвінків, конфігурації облікових записів.
- Система моніторингу – налаштування системи, які метрики знімаються, чи є оповіщення співробітників.
- Система резервного копіювання та відновлення – забезпечення відмовостійкості, створення резервних копій та відновлення;
- СКС та розміщення обладнання – як влаштована структура кабельних систем, чи є контроль доступу, відеоспостереження, як все взаємодіє, в яких умовах зберігається обладнання, упорядкування в серверній шафі (кабель-менеджмент);
- Робочі станції та периферія – продуктивність користувацького обладнання, встановлене ПЗ, наявність останніх оновлень системи тощо;
- SAM-аудит – комплексні послуги з управління програмними активами (SAM) від аудиту програмного забезпечення до організації безпеки ПЗ та оптимізації використовуваних ресурсів, та наявність ліцензій;
- Бізнес процеси – аналіз основних показників продуктивності діяльності компанії, принципів роботи та взаємодії;
- ІТ-безпека – оцінка безпеки комп’ютерних систем або мереж засобами моделювання атаки зловмисника (тест на проникнення).
В першу чергу ми пропонуємо провести обстеження основних корпоративних систем і сервісів: мережева інфраструктура, серверна інфраструктура та система віртуалізації, служба каталогів AD, корпоративна пошта, IP-телефонія, бездротова мережа, системи резервного копіювання та моніторингу. Це дасть вам уявлення про рівень роботи вашої ІТ-інфраструктури.
Що ви отримаєте в результаті?
В результаті аудиту ви отримаєте незалежну експертну оцінку поточного стану Вашої ІТ-інфраструктури, яка може включати наступне:
- Детальну інформацію про поточні конфігурації, структуру, логічну схему функціонування основних сервісів;
- Дані про програмно-апаратне забезпечення (зрілість та рівень безпеки встановленого обладнання);
- Статистику щодо продуктивності та пікових навантажень в роботі інфраструктури;
- Список служб і процесів, які можна або потрібно перенести в хмарне середовище;
- Оцінку можливостей та напрямків оптимізації існуючої ІТ-інфраструктури;
- Звіт з описанням поточного стану ІТ-інфраструктури та рекомендаціями щодо підвищення продуктивності роботи ІТ-сервісів і виправлення критичних точок (капітальні та оперативні витрати);
- Паспорт інфраструктури (за необхідністю);
- Програму оптимізації існуючої ІТ-інфраструктури з орієнтовними бюджетами та строками (за необхідністю).
Переваги аудиту інфраструктури для ваших ІТ-систем
Які довгострокові операційні переваги ви отримаєте перевіряючи вашу ІТ-інфраструктуру:
- Підвищення безпеки даних. ІТ-аудит допоможе звернути увагу на потенційні проблемні місця в інфраструктурі, а отже ви зможете створити відповідні стратегії для підвищення безпеки ваших даних.
- Зменшення витрат на ІТ. Дозволяє приймати обґрунтовані рішення, правильно плануючи витрати на ІТ.
- Узгодження ІТ та бізнес цілей. Це корисно, якщо у вас є плани на розширення, зростання та розвиток в найближчому майбутньому.
- Об’єктивна оцінка. Проведення ІТ-аудиту дозволить вам реально оцінити вашу систему. Ви будете розуміти чи були ваші попередні інвестиції та ІТ-стратегії ефективними, на що звернути увагу в майбутньому.
Отримайте професійну ІТ-допомогу вже сьогодні
Компанія Techexpert пропонує послуги з обстеження та аналізу ІТ-інфраструктур (ІТ-аудит) для компаній різного масштабу. Оцінюємо поточний стан та вказуємо на проблемні місця (звіт), надаємо рекомендації по оптимізації, готуємо технічну документацію (паспорт системи), пропонуємо варіанти модернізації, розробляємо програму розвитку з орієнтовними строками та бюджетами. А також пропонуємо подальшу співпрацю (поставка ПЗ та обладнання, послуги з налаштування інформаційних систем, подальша технічна підтримка, консультування технічних спеціалістів та навчання).
Переконайтеся в професійності нашої команди та якості послуг ознайомившись з відгуками наших клієнтів:
Стабільна робота ІТ сервісів – це один із ключових факторів для успішної роботи бізнесу. Тож не зволікайте і зробіть цей крок прямо зараз.