Віддалена робота: як компанії організовують інфраструктуру

как компании организовывают ИТ-инфраструктуру для удаленной работы

Особливість будь-якої пандемії в тому, що вони негативно впливають не тільки на людське здоров’я, а й на світову економіку. Схожа ситуація сталася і з коронавірусом. Зменшилася кількість поставок і покупок, багато хто перейшов у віддалений режим. Усі ці жертви приведуть до того, що багато фінансових результатів будуть під ударом. Як же все-таки бізнеси організовують інфраструктуру в цей нелегкий час?

Які основні проблеми інфраструктури віддаленого доступу?

На даний момент компанії повинні продумати створення зручного віддаленого робочого місця з надійним доступом до всіх корпоративних ресурсів і сервісів, які використовувалися до карантину. Крім цього вони повинні знайти зручну комунікаційну мережу, де кожен співробітник зможе спілкуватися, влаштовувати наради і працювати над спільними проектами. Але тут виникають наступні проблеми:

  1. Рівень розвиненості ІТ-інфраструктури
    Від рівня розвиненості ІТ-інфраструктури у бізнесів будуть виникати відповідні ускладнення. Чим розвиненіша інфраструктура компанії була до пандемії, тим краще вона впорається з віддаленою роботою. Якщо ж інфраструктура не сильно розвинена або взагалі відсутня, то для бізнесу настануть не найкращі часи.
  1. Доступність корпоративних сервісів
    Якщо у компанії розвинена інфраструктура, то це не означає, що у неї зовсім немає проблем. З боку співробітників може виникнути зменшення рівня доступності корпоративних сервісів. Тобто, чим більше людей використовують один і той же сервіс із корпоративної мережі, тим гірше буде зв’язок. На даний момент це вирішується двома способами: використання хмар і сервіси масштабування.
  1. Робота з замовниками
    До пандемії більшість бізнес-зустрічей проводилися в оффлайн режимі. Більш того, їх було більше, і вони могли принести більше результату, ніж зустрічі онлайн. Через раптовий перехід на віддалену роботу, у більшості компаній виникають проблеми з налаштуванням надійного онлайн-зв’язку як із співробітниками, так і з клієнтами. Не всі встигли придбати ліцензії або обладнання на підтримку безперебійного та безпечного зв’язку, тому клієнти можуть скористатися наявними можливостями пробних ліцензій на ПЗ, як тимчасове рішення, або ж налаштовувати міжмережеві екрани.

Чому компанії не хочуть або не можуть переходити на віддалену роботу?

Коли деякі компанії вирішили не переходити у віддалений режим, рішення було прийнято не через страх, що вони не зможуть управляти дисципліною співробітників або ж захистити свої дані. Ні. Основна причина відмови була через дефіцит в бюджеті і скорочень, які можуть призвести до зниження якості виконання завдань. В результаті знижується рівень стабільності, якість послуг і сервісів. Компанії повинні будуть витратити багато часу і праці, щоб повернути інфраструктуру до свого попереднього стану.

Без яких систем не обійдеться жодна віддалена робота?

Якщо до карантину віддаленим доступом користувалися тільки в разі потреби, то тепер його використовують майже всі. На даний момент компанії користуються можливостями:

  1. VPN і термінального доступу на домашніх або робочих комп’ютерах
  2. VDI-рішень із налаштуванням офісної інфраструктури
  3. MS Teams, Zoom, Skype або інших схожих сервісів для аудіо- та відеозв’язку для конференцій
  4. Сервісів для спільної роботи над проектами

Чому варто звернути увагу на VDI-рішення?

Останнім часом VDI-рішення стають все більш популярними серед компаній. Основна причина полягає в тому, що завдяки подібній системі доступу можна влаштувати зрозумілу й оптимальну віддалену роботу для співробітників.

Таке рішення працює просто. Співробітник проходить автентифікацію на web-ресурсі доступу до самого VDI, підключається до надійного термінального протоколу до робочого комп’ютера і продовжує так, ніби він в офісі.

За допомогою VDI компанія може не просто швидко й успішно перевести всіх співробітників на віддалену роботу, а й зберегти функціонали робочих комп’ютерів. Немає необхідності переналаштовувати комп’ютери або проходити додаткові тренінги. Проте пам’ятайте, якщо ваша компанія не працювала до цього з таким рішенням, для організації рішення необхідні час і додатковий бюджет.

Компанія TechExpert готова організувати продуктивну віддалену роботу вашої компанії за допомогою послуг з налаштування віртуальних робочих столів (DaaS) і побудови термінальних сервісів, а також продуктів Microsoft Azure і Microsoft 365.


Як IT-інфраструктури витримують навантаження при віддаленій роботі?

Якщо ми говоримо за технологію термінального доступу, то канал зв’язку для робочого столу потребує приблизно в 200 Кбіт/с на одного користувача. Крім цього така технологія має можливість оптимізувати протокол роботи, якщо мережі працюють з затримкою.

Проблема виникає при роботі з різними операторами мережі. Кожен з них пропонує різну якість зв’язку. Тому оптимальним варіантом буде укласти договір з певним оператором для корпоративного зв’язку з точною пропускною здатністю. Проблему зв’язку між різними офісами вирішує SD-WAN рішення.

Перевірте продуктивність міжмережевих екранів із загальною кількістю VPN-з’єднань. Крім цього, ви повинні перевірити смугу пропускання корпоративного інтернет-з’єднання в ЦОД.

  • Маленьким і середнім компаніям можна скористатися web-інтерфейсами, які зможуть знизити різні вимоги пропускної здатності;
  • Для великих компаній підійдуть VDI-рішення і термінальний доступ.

Як отримати безперебійну віддалену роботу?

У співробітника повинні бути інструменти, які будуть працювати навіть на вузьких каналах, де може бути затримка. Більш того, компанія повинна провести лекцію про роботу через мобільні мережі. Ви повинні розповісти за різні методи використання мобільної мережі для підключення до корпоративних даних. Ваші співробітники повинні мати чіткі інструкції. Це може допомогти в створенні додаткового каналу спілкування зі співробітниками.

Але це не найголовніша проблема. Крім цього компанія повинна поєднати і синхронізувати роботу комунікаційних сервісів різних виробників. Сюди відносяться електронна пошта, CRM-система, відео- і аудіо зв’язок, чат і телефонія.

Крім цього потрібно обов’язково переглядати застарілі практики, щоб була можливість побудувати стабільну інфраструктуру. Туди ж відносяться і ситуації, коли співробітники повинні мати альтернативи при виникненні перебоїв з їх домашнім інтернетом.

В організації віддаленої роботи компанії не повинні забувати про людський фактор. Люди можуть хворіти, йти у відпустку, виїжджати у відрядження. Процеси не повинні страждати за відсутності однієї людини. Щоб подібного не сталося, співробітники повинні вміти організувати дублювання функцій і взаємозамінність.


Висновок

На сьогоднішній день багато компаній намагаються організувати інфраструктуру в екстремальних умовах, коли не було заплановано ні бюджету, ні часу. Проте є компанії, які успішно справляються з цим завданням.

Пандемія стала прикладом того, що компанії повинні мислити на крок вперед. Якщо розвинена інфраструктура компанії не була так важлива рік тому, то тепер вона повинна бути у кожної компанії, яка хоче пережити пандемію.

Компанія TechExpert може допомогти вашій компанії з комплексним рішенням створення інфраструктури. Більш детально про наші послуги ви можете дізнатися тут.


Як організувати безпечну віддалену роботу співробітників?

Просто забезпечити співробітників всіма необхідними сервісами для віддаленої роботи може не вистачити для безпеки компанії. Читайте наші поради щодо створення безпечного віддаленого доступу до корпоративної мережі в статті «Віддалена робота: перевірені способи безпеки».