Цифрова трансформація бізнесу. Частина 1. Теорія

digital transformation of business

Термін «цифрова трансформація» чули всі, його обмірковують багато хто, а впроваджують лише деякі. Існує три причини, чому компанії сумніваються в необхідності цифрової трансформації:

  • проста необізнаність;
  • відсутність необхідних знань для трансформації;
  • застаріла корпоративна культура, яку керівництво не планує міняти.

Це вирішується за допомогою розширення знань, пошуку компанії, яка допоможе з цифровою трансформацією, і роботи над новими навичками і знаннями всіх співробітників компанії. Давайте ж докладно розберемо цифрову трансформацію бізнесу, її переваги для вашої компанії і чому її впровадження варто планувати вже сьогодні.

Що таке «цифрова трансформація бізнесу»?

Існує велика кількість формулювань, але, якщо їх узагальнити, виходить наступне:

Цифрова трансформація бізнесу (ЦТ) – це  перехід процесів і технологій компанії на більш сучасні та ефективні рішення. Наявність Wi-Fi і Microsoft 365 – це  лише сама верхівка айсберга та, по суті, вже не є ЦТ, адже це норма для компаній вже багато років. Перед цифровою трансформацією, пам’ятайте, що:

  • це постійний процес;
  • основа трансформації – це останні технології і інновації;
  • ЦТ формує нові бізнес моделі, які орієнтуються на клієнтські потреби.

Головні переваги цифрової трансформації для бізнесу

  • Підвищення ефективності та скорочення часу на повторювані завдання за допомогою автоматизації процесів організації;
  • Покращення комунікації з клієнтами, партнерами і співробітниками;
  • Нові можливості для обслуговування клієнтів;
  • Підвищення рівня конкурентоспроможності на бізнес-ринку шляхом оптимізації процесів організації.

Основна проблема цифрової трансформації

Хоч трансформація і цифрова, але головна складність стосується саме людей. Якщо ми не будемо зараз враховувати технологічну частину трансформації, то залишається тільки:

  • детальне вивчення клієнта, його потреб, очікувань. У цифрову епоху клієнт використовує продукти і технології, які зручні і вигідні для нього.
  • адаптація культури всередині компанії під нові стандарти. Компанія повинна пояснити, чому трансформація необхідна, впровадити нові методи комунікації та навчити персонал новим технологіями.

З другим пунктом зазвичай і виникає найбільше труднощів. Адже не всі співробітники розуміють необхідність нових технологій, не всі можуть швидко освоїти нові знання і навички. Важливо розуміти, що зміни стосуються також менеджерів і керівників компанії. Поки менеджмент мислить по-старому, результатів від ЦТ не буде.

Бувають ситуації, коли співробітники не розуміють або не розбираються в змінах всередині компанії і замовчують про це. В результаті це веде до уповільнення процесу цифрової трансформації. Тому не варто недооцінювати важливість комунікації та фідбек. Чим краще ви знаєте своїх співробітників, тим простіше впровадити нові технології.

Звичайно, ви завжди можете залишатися вірними класичним технологіям та рішенням, але це може привести до того, що знайдуться інші компанії, які перевершать вас на бізнес-ринку. Якщо ж ви боїтеся провалу, завжди є можливість звернутися до професіоналів, які запропонують протестувати рішення та вибрати оптимальний серед них.

Як ситуація з коронавірусом вплинула на процес цифрової трансформації?

Пандемія та локдаун з’явилися перед компаніями так несподівано, що багато хто просто були не готові до цього. Організації зіткнулися з гострою потребою впровадження нових технологій для віддаленої роботи і перегляду своїх планів на майбутнє. Тепер ЦТ стала необхідною ланкою між організацією та її успішним майбутнім. Адже основні проблеми організацій під час пандемії вирішуються за допомогою цифрової трансформації:

  • віддалена робота стала поштовхом для перенесення ІТ-інфраструктури в хмару. Це вирішує проблему ефективної роботи в домашніх умовах, адже у персоналу з’являється безпечний доступ до корпоративних даних, інструментів і додатків.
  • всі зустрічі, конференції та інші бізнес-комунікації з партнерами та клієнтами перейшли в онлайн режим. З’явилося безліч платформ, де компанії можуть влаштовувати відеоконференції, чати для комунікації зі співробітниками, партнерами і клієнтами.
  • онлайн-навчання було і раніше, але тепер воно стало повноцінною альтернативою звичайного очного навчання.
  • автоматизація ІТ-процесів і бізнес-процесів спростила роботу персоналу. Відпала необхідність бути залученим в рутинних процесах.

Як вам підготуватися до цифрової трансформації

ЦТ складається з важливих пунктів, які бажано не пропускати. Серед них:

  1. Підготовка.

Сформулюйте основні причини для цифрової трансформації вашої компанії. Постарайтеся проробити загальне розуміння і план трансформації. Тут важливо проаналізувати наскільки ваші бізнес-процеси готові до нових технологій. Якщо ви хочете перенести вашу ІТ-інфраструктуру в хмару, то перед міграцією важливо організувати аудит готовності ІТ-інфраструктури до хмари.

  1. Планування.

Цифрова трансформація матиме ефект, якщо вона торкнеться всіх бізнес-процесів. Важливо спланувати, які процеси зміни торкнуться в першу чергу. У плані повинні бути чітко прописані учасники ЦТ, процеси, цілі та терміни. Якщо ви розумієте, що вам недостатньо знань або навичок для трансформації, завжди можна звернутися до фахівців.

  1. Залучення персоналу в трансформацію.

Як ми вже говорили, цифрова трансформація зачіпає не тільки бізнес-процеси компанії. Тому важливо залучити співробітників в зміни, оцінити їх навички і знання та при необхідності відправити їх на курси.

  1. Диджиталізація даних і документів.

ЦТ має на увазі доступність і ефективність. Який сенс від нових технологій, якщо частина документів знаходяться у вас на полицях в офісі? Для цього існує електронний документообіг і зберігання даних в хмарі.

  1. Перевірка і впровадження нової операційної моделі.

На цьому етапі вводяться в експлуатацію нові системи, модернізуються і оптимізуються ІТ-архітектура і процеси.

  1. Формування або оновлення бізнес-моделі компанії.

Про ЦТ всередині компанії варто знати вашим наявним і потенційним клієнтам і партнерам. Тут необхідно буде адаптувати підхід до позиціонування та логістики вашої компанії.

Висновок

Вибір залишається за вами. Ви можете залишитися вірними звичним рішенням і клієнтам. Це вплине на конкурентоспроможність і ваш імідж на бізнес-ринку. Або ж ви можете поступово впровадити цифрову трансформацію та відкрити двері новим можливостям.

Компанія TechExpert допоможе здійснити успішну цифрову трансформацію вашої компанії. Наш досвід і професіоналізм проявляється в наших кейсах. Зміни починаються з консультації – контакти.