Успіх і розвиток сучасних компаній багато в чому залежить від стабільності та захищеності ІТ-інфраструктури. Чим частіше в компанії відбуваються збої, простої після атак, тим більше вірогідності, що це призведе до проблем в бізнес-процесах.
Компанії чомусь недооцінюють важливість моніторингу як частини інформаційної безпеки. Але саме створення своєї системи моніторингу на базі якісних продуктів стане безцінним рішенням.
Навіщо використовувати моніторинг в кібербезпеки?
Щоб бути в ногу з сьогоденням, компаніям необхідно відмовлятися від старих бізнес-процесів, оцифровувати їх, впроваджувати нові процеси та системи, на зразок 1С, CRM і ERP. Без особливої підготовки і захисту, все непродумані процеси та збої несуть за собою проблеми репутаційного та фінансового плану. Якщо в компанії були лише невеликі проблеми з ІТ-інфраструктурою, компанія все також може зіткнутися з нестачею прибутку, нестабільністю та низькою ефективністю.
Щоб уникнути подібних результатів впроваджуються рішення з моніторингу ІТ-інфраструктури. Вони допомагають з відстеженням того, що відбувається в корпоративній мережі. В результаті значно підвищується реакція на можливі збої і атаки.
Які бувають види моніторингу?
На ринку з’являється все більше різних систем моніторингу корпоративної мережі, але навіть така різноманітність має свої вузькі спеціальності. Їх виділяють в певні групи:
- Безкоштовні системи з відкритим вихідним кодом, на кшталт Zabbix. Хоч подібні системи та безкоштовні, але якість їх робіт нітрохи не гірше. Також подібна група відрізняється можливістю гнучко налаштовувати всі інструменти під корпоративні завдання. Адже за допомогою відкритого коду мережеві адміністратори можуть адаптувати рішення для стандартного моніторингу без сторонньої допомоги.
- Комерційні системи з закріпленим функціоналом. Їх особливість полягає в тому, що такі системи з легкістю розгортаються та вирішують характерні завдання моніторингу. Єдиний недолік полягає в тому, що комерційні системи менш гнучкі та не так легко адаптуються під нестандартні сценарії.
- Комерційні системи платформного типу мають складаються з комплексу рішень, які націлені на моніторинг, управління процесів і рішення нестандартних завдань. Хоч подібні системи і дорожчі в порівнянні з іншими групами, компанії не доведеться впроваджувати їх в загальну консоль управління та далі підлаштовувати під інші рішення.
Яка повинна бути відповідна система моніторингу?
Для підбору ідеальної системи моніторингу зверніть увагу на:
- Можливість працювати з єдиною стратегією компанії. Якщо ви працюєте з хмарою, то вибирайте провайдерів хмарних послуг.
- Системи з базовими і необхідними функціями. Так ви не переплатите та точно будете платити тільки за ті функції, які потрібні в роботі.
- Рівень знань і досвіду роботи з системою моніторингу. Краще не впроваджувати рішення, з яким ваші фахівці раніше не працювали. Як альтернатива, ви можете відправити співробітників на курси з продукту, або віддати функцію моніторингу на аутсорс.
- Можливість інтегрувати систему з іншими інструментами та процесами. У зворотному випадку моніторинг не буде також ефективно працювати.
- Системи, які зрозумілі у використанні і підтримці. Команді може знадобитися більше часу для роботи зі складним продуктом.
- Можливість розбирати першопричини проблеми. Перед вами повинно бути рішення, яке функціонує в реальному часі і створює відповідні карти залежностей і різні топологічні образи. Так ви будете знаходити першоджерела проблем в мережі.
- Автоматизація. Вибирайте саме ті продукти моніторингу, які допоможуть автоматизувати необхідні процеси і спростити роботу співробітників.
- Різницю між хмарними та локальними сервісами. Пам’ятайте про певні відмінності між локальним та хмарним середовищем, не всі рішення можуть працювати в усіх сервісах.
- Можливість автоматичної установки порогових значень. Вибирайте ті інструменти, які вишукують повторювані патерни, які далі будуть використані для автоматизації постановки різних порогових значень.
- Зручність інтерфейсу. Він повинен відповідати корпоративним потребам і підтримувати всі необхідні способи повідомлень про звіти і проблемах. Хмарні варіанти зазвичай обходяться дешевше і частіше пристосовуються під різні мережі.
- Можливість проводити моніторинг корпоративної мережі на різних рівнях. Іншими словами, у менеджерів вищої ланки повинен бути загальний доступ до всієї ІТ-інфраструктури; у менеджерів вищої ланки повинна бути можливість швидко реагувати на проблеми, поки вони негативно не вплинуть на роботу корпоративної ІТ-інфраструктури; а інженери та системні адміністратори змогли б шукати джерела самого збою.
Рекомендовані продукти від TechExpert
Zabbix – це безкоштовна система з відкритим доступом і широким функціоналом. Система відома тим, що вона швидко налаштовується, допомагає з візуалізацією даних про збої та інші проблеми. Чому варто звернути увагу на цю систему?
- Автоматичне виявлення загроз;
- Великий веб-інтерфейс для налаштування і адміністрування;
- Комплексна реакція на різні події в мережі;
- Можливість застосування розширень.
Dell Foglight – рішення з моніторингу, яке можна впроваджувати в різні технологічні середовища. Це рішення користується своєю популярністю через можливість покращувати якість обслуговування всіх клієнтів і створювати безпечні умови для роботи в ІТ-інфраструктурі. Серед головних причин, чому Dell Foglight може бути корисно вашій компанії:
- Можливість знизити експлуатаційні витрати;
- Зниження кількості збоїв;
- Скорочення часу простою;
- Робота відповідно до SLA.
Microsoft SCOM або System Center Operations Manager має компонент моніторингу за ІТ-інфраструктурою, за допомогою якого управляються хмарні середовища та ЦОД. Серед головних причин чому компанії знадобитися це рішення:
- Можливість гнучко налаштовувати моніторинг відповідно до потреб;
- Можливість забезпечувати бажану продуктивність корпоративної мережі;
- Комплексний підхід до питання моніторингу.
Залишилися ще питання щодо системи моніторингу? Зв’яжіться з нами, і ми підберемо саме той продукт, який ідеально впишеться в процеси вашої корпоративної ІТ-інфраструктури.