Як ми адаптувалися під воєнні реалії і не поступилися SLA – наша історія

Techexpert, як і багато інших українських компаній, опинився в складних обставинах через воєнні дії. Проте, завдяки багаторічному досвіду роботи, нам вдалося відновити та підтримувати свою роботу на належному рівні. Адже від нас залежала робота не лише нашої компанії, а й багатьох наших клієнтів. Ми мали продовжувати надавати послуги й не могли допустити відсутності сервісу.

Звістка про бомбування Києва застала нас зненацька, адже всі до останнього мали надію, що інформація про війну це тільки чутки й все обійдеться.

В перші дні всі сили були сконцентровані на забезпеченні захисту співробітників. Оскільки наш офіс знаходиться в Києві, звісно всі співробітники роз’їхались хто куди по всій Україні та за кордон, дехто став до лав ЗСУ та тероборони, хтось записався у волонтери.

На другий тиждень стало зрозуміло, що потрібно адаптуватись під нову реальність. Економіка має працювати, людям потрібна робота і зарплата, а отже і бізнес має працювати.

Загартовані пандемією та навчені багаторічним досвідом, ми вже були підготовлені до відновлення роботи, так само як і вся наша ІТ-інфраструктура. Ми вже давно перейшли на хмарні технології, забезпечили резервування всіх важливих вузлів та критичних бізнес-сервісів, заздалегідь потурбувалися про безпечне зберігання та відновлення даних, організували віддалений доступ, моніторинг та управління. Була організована віддалена робота співробітників, та розподілені всі задачі та обов’язки.

Приватна хмара Techexpert

Наша приватна хмара Onbiz.biz стала місцем розташування всіх наших ІТ-систем та сервісів. Для того, щоб забезпечити високу якість послуг, всі клієнтські віртуальні сервери розташовуються в цій же хмарі (а це означає, що наші клієнти отримують дійсно високу якість, бо зроблено все як для себе).

Наша хмара має два майданчики: в Україні та Польщі, а отже нас не лякає, що раптом український майданчик може стати недоступним – ІТ-сервіси будуть оперативно переміщені в Польщу.

Кожен майданчик складається з відмовостійкого кластера маршрутизаторів на периметрі мережі, відмовостійкого кластера комутаторів та декількох вузлів (нод), також зібраних у відмовостійкий кластер. В ЦОДі все обладнання має резервування енергопостачання та охолодження. Мережеві канали також забезпечені резервами.

★ Моніторинг та резервування даних

Все наше обладнання, віртуальні сервери, мережева активність, сервіси постійно моніторяться кількома системами моніторингу (це SCOM, VeeamOne, Zabbix), завдяки чому ми маємо змогу завчасно та оперативно реагувати на інциденти. Для резервування даних ми користуємося системою резервного копіювання Veeam Backup&Replication – маємо бекапи на будь-який випадок.

★ Корпоративна комунікація

Основну корпоративну комунікацію як внутрішню, так і з клієнтами та постачальниками ми ведемо через електронну пошту Microsoft Exchange з посиленими функціями захисту від спаму та інших загроз. Співробітники використовують десктопний або браузерний поштовий клієнт Outlook, що дуже допомагає в плануванні роботи – це листування, календарі, задачі.

Зважаючи на те, що більшість колег працює віддалено і ми постійно маємо координувати нашу роботу, важливим інструментом є онлайн конференції, дзвінки, наради. Для проведення онлайн-зустрічей ми активно користуємося центром командної роботи Teams, який інтегрується з календарями, поштою, корпоративним порталом та хмарним сховищем. При чому Teams – це не лише для «внутрішнього» спілкування, ми так само постійно організовуємо дзвінки та презентації для наших клієнтів, навіть якщо в них немає цього додатка.

★ Документообіг

Важливим сервісом є корпоративний портал на базі SharePoint – там зберігаються документи, до яких звідусіль є доступ і над якими можна працювати одночасно. Також через корпоративний портал в нас організовано систему електронного документообігу (ЕДО) та погодження юридичних документів, все це інтегровано з CRM, та Вчасно.

★ Віддалений доступ

Віддалений доступ до корпоративних ресурсів організовано декількома способами: можна під’єднатися через шлюз служби терміналів, або використовуючи VPN (в нас OpenVPN). Також, більшість сервісів (CRM, Sharepoint, корпоративна пошта) доступні ззовні, звісно при наявності відповідного облікового запису і прав доступу.

До речі, про права й управління обліковими записами. За час війни в нас не обійшлося і без кадрових змін: хтось звільнився, декого найняли. Такі самі процеси відбуваються й у вашому бізнесі. Ці процеси супроводжуються створенням/видаленням облікових записів користувачів, наданням/обмеженням відповідних прав доступу і т.д. Цей процес спрощується завдяки частковій автоматизації та використанню служби каталогів Active Directory.

★ Технічна підтримка

Звичайно ж потрібно підтримувати ІТ-інфраструктуру, всі сервіси, системи та служби, і з цим чудово справляється наш професійний Service Desk. Наші хлопці та дівчата сумлінно стежать за тим, щоб все працювало як треба. Вони забезпечують безперебійну роботу не тільки нашої віртуальної ІТ-інфраструктури, а й клієнтських ІТ-сервісів. Більша частина проблем вирішується віддалено, проте за необхідності діагностика і вирішення інцидентів проводиться на місцях. Використовуючи різні канали комунікації (особистий кабінет користувача, пошта, телефон, месенджери), ми досягаємо максимальної якості та швидкості реагування на інциденти.

Так, війна – це форс-мажор, який прописаний у всіх наших договорах, проте ми не вважаємо це приводом поступатися якістю наших послуг. Ми навпаки з ще більшою завзятістю, уважністю та наполегливістю намагаємося дотримуватися SLA та надавати якісний сервіс, бо розуміємо як це важливо для маленької SMB-компанії, великої корпорації та нашої країни.

У зв’язку з воєнними діями деякі компанії оперативно мігрують додатки, ІТ-системи та робочі місця в хмари, іншим потрібне додаткове резервування даних та інфраструктури, у когось штатні спеціалісти пішли воювати та немає кому адмініструвати існуючі ІТ-сервіси.

Тому, все більше і більше компаній звертаються до нас – адже ми маємо багатий досвід, відгуки реальних клієнтів, цінуємо кожного та завжди раді допомогти!

Нагадуємо, що в ці нелегкі часи ми надаємо послуги та консультаційно-технічну підтримку з додатковими знижками та спеціальними умовами для підтримки українського бізнесу: